4 Haziran 2010 Cuma

Gazze'ye yardım

Herkesin bildiği gibi son günlerde basında Gazze'ye yardım filosu hakkında birçok haber çıktı. Yaşanan krizden sonra bu haberler ve yorumlar uzun süre basını ve zihinlerimizi meşgul edeceğe benziyor. Tabi olaylar İsrail tarafından bu kadar çarptırılmaya çalışılınca da insanlar ikiye bölündü: İsrail'i destekleyenler ve Türkiye'ye hak verenler... Gerçek sağduyu ve akl-ı selim sahibi insanlar zaten eğriyi doğruyu gayet güzel ayırıyor. Asıl mesele gerçekleri göremeyen veya görüp de görmezlikten gelenler yüzünden ortaya çıkıyor.

İsrail'i desteklemeseler bile boykot etme ihtiyacı da duymuyorlar, hatta "İlla yardım edecektiniz neden Filistin'e gittiniz, dünyanın başka yerlerinde yardıma muhtaç insan yok muydu?" şeklinde tavırlarını da belli ediyor bu gruptakiler. Belki de yardım götürülen insanlar müslüman oldukları için rahatsızlık duyuyorlar. Türkiye'de İsrail'i protesto edenlerin tekbir getirmesinden de iğreniyorlar. Bu insanların Allah'ın adını, Allah kelamını duymaya bile tahammülleri yok kanaatim o ki...

Gülay Göktürk de benimle aynı düşünceleri paylaşmış olacak ki bir yazı kaleme almış. Kendisi liberal tavır sergileyen ve ateist olarak bilinen biri. Ekşisözlükte hakkında yapılan yorumlardan anladığım kadarıyla bazen gerçekten çok objektif ama tutarsız hatta biraz da uç bir karakter olduğunu söylemek mümkün. İsmini ilk defa bu makalesi sebebiyle duyduğum için ancak bu yorumları aynen aktarabiliyorum. Karakteri ve duruşu ne olursa olsun bu konuda kendisiyle hemfikir olduğumuzdan yazısının linkini de burada veriyorum. Bir inceleyin, bakalım siz de haklı bulacak mısınız bizi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder